"Breng je organisatie verder"
SLUIT MENU

Masterclass Employer Branding

31 maart 2025

Employer branding: de spiegel van je identiteit

In de huidige competitieve arbeidsmarkt maakt een sterk werkgeversmerk het verschil. Als werkgever wil je in beeld komen bij je bedrijfskritische doelgroepen en de relatie met je eigen medewerkers verdiepen. Een doordacht employer brand en de juiste positionering stelt je in staat beide doelen te bereiken.

Deze masterclass biedt je de kennis en vaardigheden om je employer brand naar een hoger niveau te tillen. Je leert hoe je een authentieke en onderscheidende Employer Value Proposition (EVP) creëert en hoe je ervoor zorgt dat je hele organisatie het werkgeversmerk uitdraagt. Aan de hand van praktijkvoorbeelden van diverse organisaties en interactieve opdrachten nemen we je tijdens deze dag mee door het vakgebied employer branding.

Je ontdekt het belang van authenticiteit en hoe je van binnenuit je werkgeversmerk kunt versterken. Met concrete kengetallen en stuurindicatoren kun je onderbouwd aan de slag gaan. Tot slot krijg je een uitgebreid stappenplan met talrijke praktijkvoorbeelden en handvatten om zelf effectief aan de slag te gaan met employer branding.

Programma

Het programma begint om 10.30 uur. Om 17.30 uur wordt de masterclass afgesloten.

Welkom

Essentie van Employer branding
Wat is employer branding en hoe verhoudt het zich tot zaken als arbeidsmarktcommunicatie, recruitment marketing, candidate experience en  medewerkersbetrokkenheid? Waarom is employer branding belangrijk en hoe kun je van binnenuit werken aan een sterk werkgeversmerk?

Het verhaal: Van EVP’s tot werkgeverspositionering
Het gaat bij employer branding om je verhaal als werkgever. Grootste struikelblok daarbij is de keuze van een authentieke én onderscheidende positionering ten opzichte van de arbeidsmarktconcurrentie. Hoe kom je op basis van jouw employee value proposition tot een duurzame werkgeverspositionering voor jouw eigen organisatie? Aan de hand van een kleine opdracht ga je aan de slag met een blauwdruk voor jouw eigen werkgeverspositionering.

Lunch

Zichtbaarheid: Van employer story telling tot contentstrategie
Als je vanuit je positionering een werkgeversverhaal hebt geformuleerd, moet je het tot leven brengen. Op basis van de verhalen vanuit de organisatie wordt het verhaal van de werkgever verteld vanuit het perspectief van de (potentiële) medewerker. We laten je zien hoe je komt tot employer story telling en hoe je met een content strategie kunt bouwen aan je werkgeversmerk?

Proces: Stappenplan employer branding
Behalve de inhoud is ook het proces om te komen tot een employer brand aanpak cruciaal. Wie betrek ik erbij in welke fase? Welke rollen moet ik – intern en extern – invullen om het proces door de organisatie te krijgen. Vanuit hun praktijkervaring schetsen de docenten ook dit deel van employer branding. Aan de hand van een stappenplan met veel praktijkvoorbeelden krijg je handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.

Energy break

Case
Ter afsluiting zet je jouw tanden in een concrete case. Je gaat in een groepje aan de slag, en presenteert ook je advies. Op deze manier breng je direct het geleerde in de praktijk, en kun je ook sparren met andere deelnemers om te leren van hun ervaringen.

Vragen en afronding
Vragen over employer branding kunnen worden voorgelegd aan de docent(en) en collega-deelnemers.

Aan het eind van de dag ga je naar huis met veel theorie en praktijkvoorbeelden. En we zorgen er ook voor dat je de dag erna vol inspiratie aan de slag kunt met je eigen employer brand.

Inschrijven